...

Kas ir jāzina, pirms dodies ceļojumā

Bieži vien saskaramies ar situāciju, ka Ceļotājs/Tūrists īsti nezina ko un kā darīt pirms un ceļojuma laikā. Tāpēc esam apkopojuši svarīgāko. 

  • Pēc kompleksā ceļojuma pakalpojuma iegādes un 100% apmaksas Ceļotājs/Tūrists saņems savā e-pastā ceļošanas dokumentu - vaučeri, kas ir jāsaglabā savā viedierīcē vai atsevišķos gadījumos  jāizdrukā papīra formātā, lai tos uzrādītu reģistrācijas laikā lidostā un viesnīcā (ir valstis, kur nederēs viedierīcē saglabātais).
  • Lidostā ierodieties vismaz 2h pirms izlidošanas, lai mierīgi, bez stresa varētu veikt reģistrāciju, bagāžas nodošanu un pat savas sēdvietas izvēli, jo čarterreisā tas ir iespējams un iziet pārbaudes, kas lidostās var ieilgt. Ja runā par sēdvietām lidmašīnā, tad pēdējiem paliek tas, kas paliek.
  • Noteikti iepazīstieties ar informāciju ko var, ko nevar pārvadāt rokas un nododamajā bagāžā, jo tas aiztaupīs Jums stresu un laiku.
  • Ierodoties galamērķī, pēc nododamās bagāžas saņemšanas, dodieties uz lidotas izeju, kur Jūs sagaidīs tūrisma operatora pārstāvis (savā vaučerī atradīsiet pārstāvja nosaukumu). Reģistrējieties pie pārstāvja un tas Jums norādīs uz transferu, kas Jūs aizvedīs uz viesnīcu.
  • Ja plānojiet neizmantot grupas transferu, bet gan privāti taksometru, noteikti paziņojiet par to pārstāvim, lai visa grupa negaidītu Jūs, kas jau ir ceļā uz viesnīcu. Tā Jūs ļausiet arī grupai laicīgi izbraukt uz viesnīcu, nevis gaidīt nesagaidāmo.
  • Noteikti ierodieties viesnīcā uz tikšanos ar gidu, kas Jums būs jau iepriekš zināma. Jā, daudzi jau atkārtoti ir bijuši ceļojumā un tieši tajā pašā valstī, tomēr tikšanās ar gidu ir domāta, lai noskaidrotu vai Ceļotājam/Tūristam viss apmierina, jo īpaši numuriņš, ko viesnīca ir piešķīrusi gids Jums iedos kontaktus kā ar viņu sazināties gadījumos, kad tas ir nepieciešams.
  • Gadījumos, ja ir radušās kādas problēmas uz vietas, par tām ir obligāti jāinformē gids, jo tikai gids Jums var palīdzēt. Protams, jāvēršas arī viesnīcas reģistratūrā, ja ir radušās kādas problēmas, kas saistītas ar atpūtu viesnīcā un, ko tikai viesnīca var atrisināt.
  • Par transferu uz lidostu pēc atpūtas Jūs uzzināsiet dienu pirms izlidošanas. Informāciju Jūs saņemsiet no gida, ja būsiet ieradušies uz tikšanos un iesnieguši gidam savu telefona nr., WhatsApp. Pretējā gadījumā nāksies pašiem meklēt šo informāciju - viesnīcā ir speciāls stends, buklets. Bet ir reizes, ka Ceļotājs/Tūrists informāciju saņem tikai sms formātā un, ja nebūsiet ieradušies uz tikšanos ar gidu - šī informācija Jums izpaliks un pašiem būs jātiek galā.  
  • Ja ekskursijas iegādājieties ne pie tūrisma operatora pārstāvja, lūdzu, pārbaudiet, vai ekskursiju organizētājam ir licence. Šajos gadījumos Jūs paši esat 100% atbildīgi un jābūt plānam B, ja kaut kas noiet greizi.
  • OBLIGĀTI iegādājies ceļojuma apdrošināšanas polisi, jo nekas svarīgāks par Jūsu veselību un dzīvību nav. Svešā valstī tūristam medicīniskie izdevumi būs neskaitāmas reizes dārgāki un var būt situācija, ka sniegtais medicīniskais pakalpojums ir tik dārgs, ka Jums jāņem būs kredīts, lai to nomaksātu. Eiropas Savienības robežās var iztikt ar bezmaksas EVAK karti, ko izsniedz Nacionālais veselības dienests, tomēr jāsaprot, ka ar šo tiks sniegti tāda līmeņa pakalpojums, kāds ir noteikts konkrētajā valstī un ne vairāk. Ceļojuma apdrošināšanu variet iegādāties  šeit

IEVĒRO !

  • Ceļojumā esiet laipni, smaidīgi un labvēlīgi pret tautu, namatēviem un namamātēm, jo vienmēr ir jāatceras, ka Ceļotājs/Tūrists ir tikai ciemiņš svešā valstī.
  • Kā izturies pret citiem, tādu attieksmi saņemsi pretī.